Tu jesteś: Start » Kredyty hipoteczne - najnowsze informacje » Cross-selling, czyli jak obniżyć koszty kredytu hipotecznego
  • Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
  • Lokaty bankowe
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
Kwota kredytu
Kwota spłaty
lat
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
Kwota lokaty
Okres lokaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
2012-07-27

Cross-selling, czyli jak obniżyć koszty kredytu hipotecznego

Kredyty hipoteczne stanowią bardzo ważne źródło finansowania zakupu nieruchomości. Niestety, ich zaciągniecie wiąże się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów. Na szczęście na rynku istnieją sposoby, aby nieco złagodzić te obciążenia. Jednym z nich jest cross-selling, czyli tzw. sprzedaż wiązana. Oferowana jest ona praktycznie przez każdy bank.

Cross-sell, czyli sprzedaż krzyżowa, to nic innego jak zakup przez klienta dodatkowych produktów bankowych podczas zaciągania kredytu hipotecznego. Najczęstszym przedmiotem „dosprzedaży” jest chociażby tradycyjne konto osobiste, które osoba zainteresowana kredytem mieszkaniowym zobowiązuje się zasilać comiesięcznym regularnym wpływem.
Kolejnym produktem często oferowanym klientom ubiegającym się o kredyt hipoteczny jest karta kredytowa, z której trzeba aktywnie korzystać. Zazwyczaj jest to wymóg dokonywania określonej ilości transakcji w danym miesiącu lub też dokonania płatności na określoną kwotę.
Dodatkowo wśród produktów „dosprzedawanych” można znaleźć plany długoterminowego oszczędzania lub też różnego typu ubezpieczenia. Na szczęście konieczność uiszczania składki ubezpieczeniowej lub też odkładania odpowiedniej kwoty jest tylko czasowa. To znaczy, że osoba, która otrzymała kredyt hipoteczny w danym banku, ponosi te opłaty przez pierwsze kilka lat (zazwyczaj pięć) od daty uruchomienia zobowiązania.

Po co to wszystko?

Cała operacja cross-sellingu ma do spełnienia dwa cele. Po pierwsze - klient zostaje maksymalnie „uproduktowiony”, co w znaczący sposób zwiększa jego przywiązanie do banku. Po drugie - dzięki dobraniu dodatkowych produktów, osoba zainteresowana kredytem hipotecznym może liczyć na preferencyjne warunki jego udzielenia. Banki w zamian za zakup konta osobistego czy karty kredytowej często obniżają marże kredytowe, a także odstępują od pobierania prowizji za udzielanie takich zobowiązań.
Jak widać, cross-selling nie jest niczym złym. Dzięki niemu osoby zainteresowane kredytami hipotecznymi mogą znacząco obniżyć koszty swoich zobowiązań. Należy tylko wziąć pod uwagę, czy zakup dodatkowych produktów przypadkiem nie okaże się droższy aniżeli oszczędności wynegocjowane przy samym kredycie. Jeśli tak - wtedy warto poszukać oferty w innej instytucji.
 

Autor: Jacek Kasperczyk

Podziel się:

NK

Wykop

Ocena: 1 gwiazdka (słabe)Ocena: 2 gwiazdki (nic specjalnego)Ocena: 3 gwiazdki (dostateczny)Ocena: 4 gwiazdki (dobre)Ocena: 5 gwiazdek (bardzo dobre)Ocena: 6 gwiazdek (znakomite)

Średnia ocena: 6 / 4 razy

Oceń artykuł:

Porady

Okiem blogera

Wejdź, przeczytaj, dowiedz się!



Nagrody:

Spółka notowana na GPW