Tu jesteś: Start » Poradnik kredytobiorcy | Wszystko o kredytach » Oferty pakietowe, czyli czy sprzedaż wiązana się opłaca?
  • Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
  • Lokaty bankowe
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
Kwota kredytu
Kwota spłaty
lat
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
Kwota lokaty
Okres lokaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej. więcej...
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Comperia.pl S.A. informacji handlowych przedstawianych za pośrednictwem telefonu. więcej...
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Comperia.pl S.A. oraz przez podmioty należące do grupy kapitałowej, w której skład wchodzi Comperia.pl S.A. w celu marketingu produktów tych podmiotów oraz podmiotów trzecich, współpracujących z Comperia.pl S.A. więcej...
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
2015-04-29

Oferty pakietowe, czyli czy sprzedaż wiązana się opłaca?

Sprzedaż wiązana to pojęcie szeroko znane w branży handlowej, a także nieobce sektorowi bankowemu w Polsce. Każdego dnia możemy natknąć się na tego typu oferty. Sprawdźmy, czym jest sprzedaż wiązana i czy warto decydować się na takie oferty.

Na sprzedaż wiązaną (cross-selling) możemy natknąć się w wielu sklepach. Wystarczy przykład salonów AGD/RTV, gdzie taki sposób sprzedaży jest powszechnie stosowany - przykładowo, kupując notebooka, dostajemy także propozycję zakupu torby itd. Nie inaczej jest także w przypadku produktów bankowych, a zwłaszcza - kredytów hipotecznych.

Instytucje finansowe chętnie proponują np. promocyjne kredyty lub lokaty wraz z pakietami dodatkowych produktów. Dzięki temu przy niskich nakładach mają szansę skutecznie zwiększyć sprzedaż, a tym samym własny zysk.

Nic za darmo!

Zasada działania banków w przypadku cross-sellingu nie jest bardzo skomplikowana. Cena wybranego produktu zostaje obniżona tak, by była bardzo atrakcyjna i przyciągała uwagę (np. reklamy kredytów gotówkowych) albo bank umożliwia ponadprzeciętne zyski z podwyższonym oprocentowaniem w przypadku lokat lub kont oszczędnościowych.

Oczywiście, nie ma nic za darmo. Bank oczekuje, że klient, korzystając z tych promocyjnych ofert, wykupi także dodatkowe produkty (przeważnie im bardziej atrakcyjna promocja, tym więcej produktów bankowych należy nabyć).

Kto odniesie korzyść?

Cross-selling jest coraz popularniejszy na rynku i banki coraz chętniej z niego korzystają, szczególnie w przypadku nowych klientów.

Właściwie argumentacja jest zawsze podobna: klient uzyska niezwykłe korzyści, np. zapłaci mniejszą prowizję lub marżę przy kredycie hipotecznym, jeśli zdecyduje się na jeden lub kilka dodatkowych produktów, zwykle:

  • konto osobiste,
  • kartę kredytową,
  • dodatkowe ubezpieczenie na życie lub od utraty pracy
  • plan inwestycyjno-oszczędnościowy.

Na pewno korzyści odniesie bank, a klient często zapłaci za wszystko dużo więcej, niż gdyby zrezygnował z warunków promocyjnych.

Oczywiście, przepłacanie przy cross-sellingu nie zawsze ma miejsce, ale i tak najczęściej wygranym jest właśnie bank, który albo zdobywa nowego klienta i to od razu z kilkoma produktami, albo jeszcze silniej przywiązuje do siebie dotychczasowego, który nie zawsze nawet przeliczy koszty nowej oferty, a najczęściej będzie się czuł doceniony i zobowiązany do lojalnego korzystania z usług dotychczasowego banku.

Łatwo się domyślić, że klient, który posiada w danej instytucji finansowej więcej niż jeden produkt nie tak łatwo zdecyduje się na odejście.
 

Podziel się:

NK

Wykop

Ocena: 1 gwiazdka (słabe)Ocena: 2 gwiazdki (nic specjalnego)Ocena: 3 gwiazdki (dostateczny)Ocena: 4 gwiazdki (dobre)Ocena: 5 gwiazdek (bardzo dobre)Ocena: 6 gwiazdek (znakomite)

Średnia ocena: 0 / 0 razy

Oceń artykuł:

, ekspert Comperia.pl

Porady

Okiem blogera

Wejdź, przeczytaj, dowiedz się!



Nagrody:

Spółka notowana na GPW